Arini 18/7/2014 bawak exora gi servis kat tempat biasa. aku bukannya suka tempat ni tapi mengenangkan malas nak pening kepala aku tabahkan juga hantar kereta servis kat sini
Aku nak try buat appointment beberapa hari sebelum ni tapi no yg aku save selama ni rasanya dah tak boleh pakai lagi. so, Jumaat 9:00pg aku walk in lah dengan selambanya harap-harap sempat siap sebelum petang sbb nak balik Muar ni.
Sampai sana parking untuk servis dah penuh. kena jalan jauh sikit.
sampai reception aku cakap walk-in xde appointment si receptionist buat muka kelat. aku cakap nak servis aje. takkan xsempat? aku xnak servis kat luar, aku dah datang sini just nak servis pun ko xnak? customer centric zero. Kalau aku boss minah receptionist ni dah lama aku pecat. xde budi bicara langsung, tak ada sense appreciate customer. bagi bad experience lagi ade lah.
setel dapat no, lepas sejam baru no aku dipanggil. memang diorang layan dulu customer yang dah buat appointment fine lah. mmg itu aku accept. tapi bayangkan lah. sejam beb. sejam dari ko dapat no, dan no kat tangan ko tu akhirnya dipanggil selepas 60minit. memang sungguh membuang masa. Hei sepanjang masa menunggu sambil tengok berita pasal Nahas MH17 sambil hati panas je dengan Proton COE punya servis cenggini rupa. Nasib baik lah bulan puasa. Aku cuba gak sejukkan hati ni.
Bila no aku dipanggil, citer aku nak servis ape kira kira kira ambik ko. RM1300. major servis tukar timing belt 90,000km. aku tengok servis advisor tu dah terkebil-kebil aku tenangkan dia, cakap baik-baik slow talk, aku xkisah berapa kena bayar, aku nak petang ni kereta aku mesti siap. Nak balik Muar sebab wife dah nak bersalin. Dan memang dia ada adjust priority Smart Pro program hapentah yg bahagian labor servis lagi tinggi rate lagi priority task utk job tu. Ah janji kereta aku siap. banyak kali aku pesan kat dia.
Setel serah kunci semua, aku gi balik kat receptionist utk panggilkan teksi. Lagi sekali receptionist ni buat hal. setengah jam teksi tak sampai. aku sound dia, terus download apps MyTeksi. Register sikit-sikit pastu dengan 2-3 tap aje terus dapat teksi. demit bagus gila apps MyTeksi ni. siap boleh track teksi tu dan boleh call driver on the spot. kagum gak lah. aku bg RM10 kat driver.
Minta hantarkan ke rumah, aku gi pos barang, balik sambung tidur. malam tadi kerja malam beb. mata rabak. hati panas. kang kejap lagi nak Jumaat pulak.
Lepas solat jumaat, bawak moto gi mandi, siap wax sekali. hasilnya mmg superb. macam moto baru. syukur. RM30 siap ada sedekah dalam tu. penat dia buat kerja pukul 2:30ptg panas-panas kilatkan moto aku.
Gi ofis, setelkan routine job. tengok apa lagi benda yang boleh setelkan. lepas solat asar minta tolong Faridz hantarkan ke Proton semula. Tq Faridz, semoga Allah membalas jasamu. Moga beroleh Anak-anak dan keluarga yang bahagia aku doakan untuk ngko.
Sampai kat tempat servis nampak kereta aku tengah bersidai lagi kat atas jack. Confirm lambatni. Slow talk dgn servis advisor, katanya mechanic akan setelkan arini sampai setel OT. apeapelah janji siap.
So skrg aku tengah tunggu kereta aku siap.
RM1300 terbang arini....
BR/
Epul Jaguh
@Proton COE
Terima kasih atas pengalaman yang tidak menggembirakan. Next servis no more. Next car definitely not Proton.
No comments:
Post a Comment
Apa kata anda?
Sebarang komen yang mengganggu ketenteraman awam akan dibakul sampahkan dengan serta-merta tanpa sebarang notis pemberitahuan dari pihak penulis. Harap maklum.
Selamat berblogwalking.